Una professional de cartellera!

Una professional de cartellera!

Hoooooooooola, bona hora a tothom!

Clementina Blancafort i Castellví s’ha jubilat. Ha dit que ja n’hi ha prou, que fins aquí ha arribat i… que, ara, és el moment de la retirada.  Justament ahir la darrera hora de la jornada laboral la va viure  envoltada d’amics i familiars que han volgut estar al seu costat per retre-li un calorós  homenatge d’agraïment per tots els anys que ha dedicat al món de l’espectacle i, en especial, a la música.

L’any 1961 i amb l’aparició al mercat dels primers enregistrament de la companyia discogràfica EDIGSA, la Clementina intervingué llavors en el treball que Josep M. Espinàs dedicà al cantautor francès George Brassens. Ella, també, ha estat vinculada al fenomen de la Nova Cançó i en  guarda (com va explicar en la festa sorpresa de comiat) especials records.

Amb ulls vidriosos rememorà l’actuació que Els 16 Jutges tingueren al Teatre Romea de Barcelona el dia 25 de maig de 1967 als congregats. Miquel Porter, Remei Margarit, Delfí Abella, Maria del Carme Girau, Xavier Elies… hi han compartit rètols, de la mateixa manera que, després, ho han anat fent amb d’altres que els seguiren com: en Quico Pi de la Serra, el Joan Manuel Serrat, la Guillermina Motta… i moltíssims més

Indrets com: el Liceu, el Tívoli, el Palau de la Música, el Palau d’Esports, el Palau Blau grana… la Cova del Drac, Zeleste, Bikini, Razzmatazz, l’Alianza del Poble Nou, l’Artesà de Gràcia… són alguns dels nombrosos espais on ha compartit cartellera amb tota mena d’artistes d’aquí i de l’estranger.

Ha estat una veritable exageració; Luciano Pavarotti, Montserrat Caballé, Adriano Celentano, Jaime Morey, The Rolling Stones, Peret, Orquestra Plateria,  Echo and the bunnymen, Jaume Arnella, Ara va de bo, Radiokuartet…

De l’actuació dels Beatles a La Monumental el 1965, del Grup de Folk al Parc de la Ciutadella el 1968 i  d’en Lluís Llach al Camp Nou el 1985 en conserva nostàlgica remembrança de treball, obertura, revolta, identitat…

Ara però, aquests darrers anys, la feina no ha estat la mateixa per la Clementina Blancafort i Castellví.  La indústria musical gairebé ha prescindit dels seus serveis ja que utilitza de forma aclaparadora els iPhone, iPad…, que diuen són més precisos, econòmics i menys contaminants que els pòsters de paper que duia darrera la moto i enganxava amb una escombra sucada de cola de pintor a les tanques publicitàries.

Una abraçada ben forta i… fins a la propera!